Forskare
![](/images/18.7a93bbc518e4b8bf41497858/1712753754551/JU_ENCELL_231220_9210_webb.jpg)
- Ahl, Helene, Professor i företagsekonomi
- Aktas, Vezir, Docent i socialpsykologi
- Andersson, Pia, Lektor i psykologi
- Bergmo Prvulovic, Ingela, Docent i pedagogik, centrumledare för Encell
- Bjursell, Cecilia, Professor i pedagogik med inriktning mot livslångt lärande
- Dybelius, Anders, Lektor i historia
- Falkner, Carin, Lektor i pedagogik
- Hedegaard, Joel, Lektor i pedagogik
- Hugo, Martin, Docent i pedagogik
- Ludvigsson, Ann, Lektor i pedagogik
- Neal, Emma, Universitetsadjunkt i psykologi
- Persson S, Roland, Professor i pedagogisk psykologi
Affilierade forskare:
- Boström, Ann-Kristin, Docent i internationell pedagogik
- Brink, Satya, Doktor i pedagogik
- Gillberg, Claudia, Doktor i pedagogik
- Hallberg, David, Doktor i data- och systemvetenskap
- Sánchez, Mariano, Professor i sociologi
Forskarstuderande:
Publikationer
-
Björklund Carlstedt, A., Bjursell, C., Nyman, R., Dahl Aslan, A. (2024). Older workers and extended working life - Managers' experiences and age management.
Work
-
Bergmo-Prvulovic, I. (2024). Karriär: Ett livslångt perspektiv.
Lund: Studentlitteratur AB
-
Brink, S. (2024). Literacy for those on the wrong side of the digital divide.
-
Seven, J., Foss, L. (2024). Proposed measures to enhance equity: A study of Swedish superintendents’ emerging power.
Equity in Education & Society
-
Raoufi-Kvist, S. (2024). Students reimagining themselves in relation to studies and lifelong learning.
Fylatos Publishing
-
Bjursell, C. (2024). Lifelong learning: Politics and philosophy.
In: Olav Eikeland & Hedvig Skonhoft Johannesen (Ed.), Lifelong learning: Expanding concepts and practices (pp. 59-77). Berlin: Peter Lang Publishing Group
-
Dybelius, A. (2024). Förmiddag i P4 Jönköping [Radiosändning].
-
Dybelius, A. (2024). Eftermiddag i P4 Jönköping [Radiosändning].
-
Dybelius, A. (2024). Grattis på 500-årsdagen, Jönköping! [bloggpost].
Jönköping: Jönköping University
-
Gillberg, C. (2024). Ambiguities and ongoing professionalisation processes in Swedish preschools: Curriculum reform and participatory knowledge production for sustainability.
Alla träffar från DiVA (1085)