-
Öppen vetenskap: ”En av nycklarna är meritering”
Arbetet mot ett öppnare vetenskapssamhälle fortgår. Målet är att det som tas fram genom forskning som finansieras av offentliga medel, ska f...
-
Analys av öppna lärresurser
Kungliga biblioteket visar på möjligheter och brister i användningen och produktionen av öppna lärresurser vid landets högskolor och univers...
-
Öppna resurser för forskning och lärande
Nu har årets första månadsbrev gått ut till prenumeranterna. Läs om när akademin gör sig mer tillgänglig och om utvecklingen mot öppna lärre...
Senaste publikationer:
-
Bjursell, C. (2023). Lärande i arbetslivet: motivation, digitalisering och effekter [video].
-
Bref, S. (2023). Öppen vetenskap: ”En av nycklarna är meritering”.
-
Rugina, S., Ahl, H. (2023). How research positions Central and Eastern European women entrepreneurs: A 30-year discourse analysis.
Taylor & Francis
-
Wirzén, J., Hedegaard, J. (2023). We cannot always be at sixes and sevens!: a study of teachers’ experiences of systematic quality work.
Educational studies (Dorchester-on-Thames) 49(1), 99-115
-
Dybelius, A. (2022). Gamla Rådhuset byggdes 1696–1699 [Instagram].
-
Persson, R. (2022). Educating for a cosmopolitan ethos in education: Adapting expectations to reality.
The International Journal for Talent Development and Creativity 10(1-2), 77-85
Alla träffar från DiVA (967)
Om Encell
Encell är ett nationellt kompetenscentrum för livslångt lärande, inrättat 2001 på initiativ av regeringen.
Här hittar du mer information om vår forskning.
Utöver att samla nyheter om vuxnas och det livslånga lärandet i nyhetsflödet, skriver vi även egna reportage. Vi har också en samling filmer och en rapportserie om livslångt lärande.