Publikationer
Här kan du läsa om vad Encells forskare publicerar i databasen Diva. Vi har även en egen rapportserie, som du hittar här.
I samband med vårt 20 års-jubileum skrev vi boken Livslångt lärande – för välbefinnande, mångfald och delaktighet Pdf, 20.5 MB, öppnas i nytt fönster.. Den är ett axplock av vad vi arbetat med de senaste åren.
-
Bjursell, C. (2023). Lärande i arbetslivet: motivation, digitalisering och effekter [video].
-
Bref, S. (2023). Öppen vetenskap: ”En av nycklarna är meritering”.
-
Rugina, S., Ahl, H. (2023). How research positions Central and Eastern European women entrepreneurs: A 30-year discourse analysis.
Taylor & Francis
-
Wirzén, J., Hedegaard, J. (2023). We cannot always be at sixes and sevens!: a study of teachers’ experiences of systematic quality work.
Educational studies (Dorchester-on-Thames) 49(1), 99-115
-
Dybelius, A. (2022). Gamla Rådhuset byggdes 1696–1699 [Instagram].
-
Persson, R. (2022). Educating for a cosmopolitan ethos in education: Adapting expectations to reality.
The International Journal for Talent Development and Creativity 10(1-2), 77-85
-
Hugo, M. (2022). Praktisk klokhet för att motivera när ingen motivation finns.
In: A. Öhman (Ed.), Etiska perspektiv på specialpedagogers yrkesroll och värdepedagogiska praktik (pp. 93-116). Lund: Studentlitteratur AB
-
Bjursell, C., Fagerström, B., Sundström, M., Söderbäck, A., Östling, J. (2022). Panel discussion: Lifelong learning in higher education: New (and old) perspectives.
-
Persson, R. (2022). On society and the profoundly gifted [blog post].
-
Aktaş, V., Tepe, Y., Nilsson, M., Persson, R. (2022). Mültecilere yönelik tutumlar üzerine kültürlerarası bir çalışma [A cross-cultural study on attitudes towards refugees].
-
Aktaş, V., Nilsson, M. (2022). İsveç’teki Müslümanların algıladıkları dini ayırımcılığın incelenmesi [Examining the perceived religious discrimination by Muslims in Sweden].
Alla träffar från DiVA (957)