Mikael Segolsson
Research groups
Boards, committees etc.
Article
Hirsh, Å., Segolsson, M.
(2021).
"Had there been a Monica in each subject, I would have liked going to school every day": a study of students’ perceptions of what characterizes excellent teachers and their teaching actions Education Inquiry, 12(1), 35-53.
More information
Hirsh, Å., Segolsson, M.
(2019).
Enabling teacher-driven school-development and collaborative learning: An activity theory-based study of leadership as an overarching practice Educational Management Administration & Leadership, 47(3), 400-420.
More information
Segolsson, M., Hirsh, Å.
(2019).
How skilled teachers enable success in their teaching with respect to inclusion and knowledge development: A qualitative study based on teachers’ experiences of successful teaching International Journal of Teaching and Education, VII(2), 35-52.
More information
Segolsson, M., Hirsh, Å., Bäcklund, J.
(2017).
The Flipped Classroom and Student Learning at Compulsory School in Sweden: A Longitudinal, Qualitative Study Journal of Education and Practice, 8(18), 77-86.
More information
Rapp, S., Segolsson, M., Aktaş, V.
(2017).
The Director of Education and Research-Based Education: Exploring the Tensions between Policy and What Directors Actually Report , 2(4).
More information
Rapp, S., Segolsson, M., Kroksmark, T.
(2017).
The Education Act: Conditions for a Research-based School A Frame-Factor Theoretical Thinking , 2(2), 1-13.
More information
Segolsson, M.
(2008).
Drömmen om att kontrollera kunskap Grundskoletidningen, 10-16.
More information
Segolsson, M., Kroksmark, T.
(2007).
Varför står förskolan utanför Lärarlyftet? Jönköpings-Posten.
More information
Segolsson, M.
(2007).
Postmoderna tankar om postmodernitet Didaktisk Tidskrift.
More information
Book
Hirsh, Å., Segolsson, M.
(2019).
Skolutveckling som gemensamt projekt: Att organisera för och genomföra professionsdriven skolutveckling.
Sverige:
Books on Demand
More information
Doctoral thesis
Segolsson, M.
(2011).
Lärandets hermeneutik: Tolkningens och dialogens betydelse för lärandet med bildningstanken som utgångspunkt
(Doctoral thesis, Jönköping:
Högskolan för lärande och kommunikation i Jönköping).
More information
Book chapter
Segolsson, M.
(2021).
Datainsamling och analys – verktyg i systematiskt kvalitetsarbete.
In:
Å. Hirsh & A. Olin
(Ed.),
Skolutveckling i teori och praktik
(pp. 55 -78).
Malmö: Gleerups Utbildning AB
More information
Segolsson, M.
(2013).
Bildning i en uppkopplad skola.
In:
Tomas Kroksmark
(Ed.),
Den trådlösa pedagogiken:
en-till-en i skolan på vetenskaplig grund
(pp. 179 -196).
Lund: Studentlitteratur
More information
Segolsson, M.
(2010).
Information, kunskap och bildning.
In:
Hugo, Martin & Segolsson, Mikael
(Ed.),
Lärande och bildning i en globaliserad tid
(pp. 27 -36).
Lund: Studentlitteratur
More information
Segolsson, M., Kilbrink, N., Bjurulf, V.
(2009).
Ämnet teknik i grundskolan.
In:
Schüllerqvist, Ullström & Ullström
(Ed.),
Ämnesdidaktiska brobyggen:
Didaktiska perspektiv inom lärande och forskning
Karlsatad: Karlstad University Studies
More information
Conference paper
Bjursell, C.
Ahl, H.
Almgren, S.
Berglez, P.
Bergström, J.
Bertills, K.
, ... Öhman C.
(2022).
Lifelong Learning Through Context Collapse: Higher education Teachers’ Narratives About Online education During The Pandemic.
INTED2022 Conference, 7th-8th March 2022.
More information
Segolsson, M.
(2007).
The Gadamerian notion of ”Bildung” for the Postmodern Era a Theoretical Discussion on the Need to Redefine the Bildung-process.
INTED2022 Conference, 7th-8th March 2022.
More information
Segolsson, M.
(2005).
Pupils' Learning and Experiences of Programming LEGO Robotics.
NFPF/NERA Oslo.
More information
Segolsson, M.
(2005).
Pupils Experience of Programming Computers: An Example of Learning with Computers from Swdish Compulsory School.
ECER Dublin University.
More information
Segolsson, M.
(2004).
Hur uppfattar elever att de lär sig programmera?.
NFPF/NERA Reykjavik.
More information
Report
Segolsson, M., Bäcklund, J.
(2016).
Flippa mellan skolämnen: En forskningsstudie om Flippad undervisning i skolår 6 och 7.
More information
Segolsson, M., Florin Sädbom, R., Bäcklund, J.
(2015).
Utvärdering av kompetensbehovet hos förstelärare i Jönköpings län.
More information
Segolsson, M., Lindh, J., Kilbrink, N., Carlsson, S.
(2003).
Programmerbart konstruktionsmaterial i undervisningen: Slutrapport.
Jönköping
More information
Mikael, S., Lindh, J., Kilbrink, N., Carlsson, S.
(2002).
Programmerbart konstruktionsmaterial i undervisningen: Delrapport.
Jönköping
More information
Collections
(2010).
Lärande och bildning i en globaliserad tid.
Lund:
Studentlitteratur
More information
(2009).
Forskande lärare i praktiken Volym 6.
Jönköping:
Jönköping University Press
More information
(2008).
Forskande lärare i praktiken: Vol. 5.
Jönköping:
Högskolan för lärande och kommunikation
More information
(2008).
Forskande lärare i praktiken: Vol. 4.
Jönköping:
Högskolan för lärande och kommunikation
More information
(2007).
Forskande lärare i praktiken: Vol. 1.
Jönköping:
Högskolan för Lärande och Kommunikation
More information
(2007).
Forskande lärare i praktiken: Vol. 2.
Jönköping:
Högskolan för Lärande och Kommunikation
More information
Licentiate thesis
Segolsson, M.
(2006).
Programmeringen intentionala objekt: Nio elevers uppfattningar av programmering
(Licentiate thesis, Karlstad:
Karlstad University Studies).
More information