Article
Richardson, T., Waite, S., Askerlund, P., Almers, E., Hvit Lindstrand, S.
(2023).
How does nature support early language learning?: A systematic literature review.
More information
Wernholm, M., Hvit Lindstrand, S., Kjällander, S.
(2023).
Barns hybrida lek i förskolan Utbildning och Lärande / Education and Learning, 17(4), 105-122.
More information
Lindstrand, S., Lecusay, R., Mrak, L.
(2022).
Lyssnande undervisning i förskolan Nordisk Barnehageforskning, 19(4), 206-226.
More information
Schmidt, C., Hvit Lindstrand, S.
(2022).
Dialogisk högläsning i förskoleklassen och årskurs 1: ”Jag tycker att molnbullen smakar delikat” Forskning om undervisning och lärande, 10(1), 78-99.
More information
Hvit Lindstrand, S., Björk-Willén, P.
(2016).
“When you give them a pencil they often say they’re writing” ̶ Preschool teachers’ categorisation of written language work with toddlers Australasian Journal of Early Childhood, 41(1), 90-99.
More information
Nilsson, S.
Björkman, B.
Almqvist, A.
Almqvist, L.
Björk-Willén, P.
Donohue, D.
, ... Hvit S.
(2015).
Children’s voices – Differentiating a child perspective from a child’s perspective Developmental Neurorehabilitation, 18(3), 162-168.
More information
Hvit, S.
(2015).
Literacy events in toddler groups: Preschool educators' talk about their work with literacy among toddlers Journal of Early Childhood Literacy, 15(3), 311-330.
More information
Hvit Lindstrand, S.
(2015).
Are we spinning or is it the board? Young children’s interaction with an interactive whiteboard in preschool Nordic Journal of Digital Literacy, 10(3), 124-144.
More information
Hvit, S.
(2010).
Små förskolebarns berättande med stöd av den interaktiva tavlan Specialpedagogisk tidskrift : att undervisa, 24-25.
More information
Doctoral thesis
Hvit Lindstrand, S.
(2015).
Små barns tecken- och meningsskapande i förskola: Multimodalt görande och teknologi
(Doctoral thesis, Jönköping:
School of Education and Communication, Jönköping University).
More information
Book chapter
McConnachie, M., Göthson, H., Hvit Lindstrand, S.
(2021).
Inledning.
In:
H. Göthson, S. Hvit Lindstrand & M. McConnachie
(Ed.),
Förskolan som demokratisk mötesplats
(pp. 7 -12).
Stockholm: Natur och kultur
More information
Hvit Lindstrand, S.
(2021).
Språkande och demokrati – barns medborgerliga röster.
In:
H. Göthson, S. Hvit Lindstrand & M. McConnachie
(Ed.),
Förskolan som demokratisk mötesplats
(pp. 61 -78).
Stockholm: Natur och kultur
More information
Hvit Lindstrand, S.
(2020).
Det synliga språkandet.
In:
Sara Hvit Lindstrand & Karin Alnervik
(Ed.),
Kreativa lärprocesser:
estetik och undervisning i förskolan
(pp. 132 -144).
Stockholm: Liber
More information
Hvit Lindstrand, S.
(2020).
Barns utforskande i digitala teckenvärldar.
In:
Erika Kyrk Seger
(Ed.),
Digitalt meningsskapande i förskolan
(pp. 133 -147).
Stockholm: Lärarförlaget
More information
Alnervik, P., Alnervik, K., Hellberg, C., Hvit Lindstrand, S.
(2020).
Avslutande tankar - om barn i samhället och omsorgsfull undervisning.
In:
Sara Hvit Lindstrand & Karin Alnervik
(Ed.),
Kreativa lärprocesser:
estetik och undervisning i förskolan
(pp. 145 -151).
Stockholm: Liber
More information
Nilsson, M., Hvit Lindstrand, S., Öhman, C., Alnervik, K.
(2016).
Förskoledidaktisk forskning i dialog med förskolans praktik: Metoder och utmaningar.
In:
Elsie Anderberg
(Ed.),
Skolnära forskningsmetoder
(pp. 143 -158).
Lund: Studentlitteratur AB
More information
Conference paper
Schmidt, C., Hvit Lindstrand, S.
(2021).
Dialogisk högläsning med yngre elever – ett praktiknära forskningsprojekt i samverkan med lärare i förskoleklassen och årskurs 1.
Litteraturdidaktiskt nätverk 2021, Högskolan Kristianstad, 11-12 november 2021.
More information
Schmidt, C., Hvit Lindstrand, S., Ljungqvist, P., Conyer, T.
(2021).
Dialogisk högläsning i förskoleklassen och årskurs 1 – teori och praktik i samverkan.
Forskningsbaserad undervisning – teori och praktik i samverkan, Jönköping University, 9 november 2021.
More information
Hvit, S.
(2013).
Events at an interactive white board: Toddlers exploring’s of interactive symbols.
New Challenges New Literacies 18th European Conference on Reading Jönköping Sweden, 6-9 August 2013.
More information
Hvit, S.
(2013).
Yngre förskolebarns interaktion med digitala medier och görande av ”text”.
Barndomsnätverket, Göteborg, 22 augusti, 2013.
More information
Schmidt, C., Hvit, S., Skepö, H., Berglund, J.
(2013).
Drawing on children's language - and text experiences - a source for reading and writing engagement?.
New Challenges New Literacies 18th European Conference on Reading Jönköping Sweden, 6-9 August 2013.
More information
Hvit, S.
(2010).
Toddlers make and use of language in their world of language: Preschool as childrens language environment.
New Challenges New Literacies 18th European Conference on Reading Jönköping Sweden, 6-9 August 2013.
More information
Hvit, S.
(2010).
Toddlers at preschool use an interactive board to make narratives.
New Challenges New Literacies 18th European Conference on Reading Jönköping Sweden, 6-9 August 2013.
More information
Other publications
Hellberg, C., Hvit, S.
(2008).
Lyssnande pedagoger och lärande småbarn: En intervjustudie om temaarbete som utmanande projekt.
Jönköping:
Högskolan för lärande och kommunikation
More information
Hvit Lindstrand, S., Klerfelt, A.
.
Orchestration in preschool - children and technological tools in concert.
More information
Collections
(2021).
Förskolan som demokratisk mötesplats.
Stockholm:
Natur och kultur
More information
(2020).
Kreativa lärprocesser: estetik och undervisning i förskolan.
Stockholm:
Liber
More information
Report
Hvit, S.
(2010).
Barns läspraktik i förskola och förskoleklass.
CHILD
More information