JU World Solar Challenge: Projektstyrning, entreprenörskap och marknadsföring - Del 3 (3) 15 hp
Kursinnehåll
Kursen bygger på kunskaper från kurserna JU World Solar Challenge del 1 och del 2. Den ger fördjupade kunskaper och förmågor inom projektstyrning och marknadsföring genom att kombinera teori med entrepreno¨riellt lärande och handling i ett tvärdisciplinärt projekt. Dess kärnverksamhet består i att utveckla och konstruera en konkurrenskraftig solbil samt planera och genomföra tävlingen World Solar Challenge. Studenterna kommer samtidigt att vara ambassadörer för Högskolan i Jönköping (JU) och bidra till lärosätets marknadsföring, då JU använder JU Solar Team respektive JU World Solar Challenge för att vidareutveckla sitt varumärke både i Sverige och utomlands.
I kursen ingår följande delmoment:
- Följa upp och utvärdera tidigare marknadsaktiviteter och strategier
- Planera och genomföra olika typer av marknadsaktiviteter med olika syften
- Skapa och sammanställa och uppdatera information för olika marknadsföringskanaler
- Hålla kontakt med traditionell media, samt gör pressreleaser
- Rekrytering av nästkommande studentgrupp
- Kommunicera med olika intressenter till exempel gymnasieskolor, media och sponsorer
- Muntlig och skriftlig avrapportering
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt avslutade kurser om minst 60 hp från högskoleingenjörsprogram eller medie- och kommunikationsvetenskapligt program eller program inom företagsekonomi (eller motsvarande kunskaper), inklusive JU World Solar Challenge del 2.
Urval
Utbildningsnivå: Grundnivå
Kurskod/Ladokkod: T3WN17
Kursen ges vid: Tekniska högskolan
Label | Value |
---|---|
Studieform | Normal |
Termin | Våren 2025: vecka 23 – vecka 35 |
Studietakt | Halvfart |
Undervisningsspråk | Svenska |
Ort | Jönköping |
Kurstid | Dagtid |
Platser | 5.0 |
Studieavgift Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: | 42750 SEK |
Kursplan (PDF) | |
Anmälningskod | HJ-30032 |