Berättelser från pandemitiden samlas hos EPALE

Personer som arbetar med vuxnas lärande delar med sig av sina erfarenheter genom den europeiska plattformen EPALE. 

"Sedan utbrottet av COVID-19 har vårt familje- och hemmaliv avsevärt förändrats och vi har tvingats anpassa oss till nya arbetssätt som vi inte hade trott varit möjliga för bara ett par veckor sedan. Inom sektorn vuxnas lärande arbetar många vuxenutbildare hårt för att utveckla innovativa lösningar för online-undervisning, distans- och e-lärande. Utbildarna arbetar för att kunna möta utmaningarna i denna nya utbildningsmiljö och fortsätta att stödja sina elever under dessa ovissa tider. Mer än någonsin är det dags för vuxenutbildare att ansluta sig till, dela med sig av och inspirera varandra här på EPALE.

För att kunna starta upp community-samarbetet, öppnar vi ett initiativ för hela sektorn vuxnas lärande där du kan dela dina berättelser, erfarenheter och lösningar med andra medlemmar på EPALE.
Vi vill höra om dig, din motivation och hur du arbetar för att fortsätta utbilda. Vilka möjligheter kan e-lärande, online-undervisning och virtuell mobilitet leda till? Samt vilka konsekvenser COVID-19 har på dig och ditt arbete?
Berättelserna behöver inte nödvändigtvis hänvisa till erfarenheter som utvecklats under Corona-pandemin, utan ska inspirera till lösningar och strategier för att förbättra möjligheter till e-lärande, online-undervisning och ompröva tillhandahållandet av vuxnas lärande."

Läs mer om "Community stories" initiativet hos EPALE... Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

EPALE har även påbörjat en bloggsamling med texter från vuxenutbildare i Norden Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster., om hur vardagen för dem ser ut just nu. 


Läs också:

EPALE: Av vuxenutbildare, för vuxenutbil

2020-05-13